Regulaminu sklepu internetowego Łódzkiego Klubu Sportowego
w domenie u2.lkslodz.pl

§ 1. Postanowienia ogólne i definicje

  1. Sklep internetowy w domenie www.u2.lkslodz.pl (zwany dalej „Sklepem”) prowadzony jest przez Ł.K.S. Łódź S.A.  z siedzibą w Łodzi  (94-020), przy ul. Unii Lubelskiej 2, wpisaną do rejestru przedsiębiorców oraz do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000787436, dla którego akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi- Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 7272837052, REGON 383429284, nr telefonu: (42) 661 19 08, adres poczty elektronicznej: sklep@lkslodz.pl, zwaną dalej „Sprzedawcą”.
  2. Niniejszy Regulamin jest dokumentem, określającym prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Kupujących, zasady korzystania ze Sklepu oraz zawierającym informacje niezbędne dla Kupujących, w tym konsumentów w myśl obowiązujących przepisów.
  3. Kupujący – osoba zarejestrowana w Sklepie, która ukończyła proces rejestracji, w tym zaakceptowała obowiązujący Regulamin i posiada aktywne konto w Sklepie lub składa zamówienie w Sklepie bez rejestracji. Kupującym może być:
    • a. Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, która korzysta ze Sklepu w celu nie związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Kupujących określonych w niniejszej literze a. nie dotyczą postanowienia § 6, i 8; dotyczą ich postanowienia § 5 i 7.
    • b. Przedsiębiorca – Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna, która korzysta ze Sklepu w celu bezpośrednio związanym z jej działalnością gospodarczą gdy z treści umowy wynika, że umowa nie posiada dla tych Kupujących charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez danego Kupującego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Kupujących określonych w niniejszej literze b. nie dotyczą postanowienia § 6 i 8; dotyczą ich postanowienia § 5 i 7. 
    • c. osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która może we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania. (Zakupów może dokonywać jedynie osoba upoważniona do reprezentowania Kupującego nie będącego osobą fizyczną), a także osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu w celu bezpośrednio związanym z jej działalnością gospodarczą gdy z treści umowy wynika, że umowa posiada dla tych Kupujących charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez danego Kupującego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Kupujących określonych w niniejszej literze c. nie dotyczą postanowienia § 5, 7 i 9; dotyczą ich postanowienia § 6 i 8.
  4. Karnet – dokument uprawniający jego nabywcę do wstępu na więcej niż jeden Mecz w ramach Rundy Rozgrywkowej lub Sezonu. Oznaczenie Meczy, na które wstęp jest możliwy na podstawie Karnetu, następuje w momencie sprzedaży Karnetu na warunkach określonych w  Szczegółowym regulaminie sprzedaży karnetów i biletów na mecze organizowane przez Ł.K.S. Łódź (Organizator), opublikowanym na stronie internetowej Sprzedawcy www.lkslodz.pl.
  5. Mecz – spotkanie piłkarskie z udziałem drużyny piłkarskiej Organizatora w ramach oficjalnych rozgrywek piłkarskich, w którym drużyna Organizatora występuje w roli gospodarza spotkania.
  6. Runda Rozgrywkowa – oznacza ogół Meczy rundy jesiennej albo wiosennej danego sezonu rozgrywkowego, w ramach klasy rozgrywkowej, w której uczestniczy drużyna piłkarska Organizatora, które obywają się na Stadionie. W zakres pojęcia wchodzą wyłącznie Mecze ligowe. Podział na Rundę Rozgrywkową jesienną i wiosenną wynika z podziału  przyjętego  przez  podmiot  zarządzający klasą  rozgrywkową, w  której występuje drużyna piłkarska Organizatora.
  7. Sezon  –  oznacza  ogół  Meczów  danego  sezonu  rozgrywkowego,  w  ramach  klasy rozgrywkowej, w której uczestniczy drużyna piłkarska Organizatora, które obywają się na Stadionie. W zakres pojęcia wchodzą wyłącznie Mecze ligowe.
  8. Stadion – stadion piłkarski przy ul. Unii Lubelskiej 2 w Łodzi, na którym drużyna piłkarska Łódzkiego Klubu Sportowego rozgrywa Mecze.
  9. Podane przez Sprzedawcę ceny towarów zawierają podatek VAT i wyrażone są w polskich złotych.
  10. Ceny towarów nie zawierają kosztów dostawy. Kupujący o koszcie dostawy jest każdorazowo wyraźnie informowany w trakcie składania zamówienia i składając zamówienie wyraża zgodę na pokrycie tych kosztów.
  11. Warunki umowy zawieranej z wykorzystaniem Sklepu reguluje niniejszy Regulamin oraz przepisy powszechnie obowiązujące, w tym w szczególności Kodeks cywilny, ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity: Dz. U. 2020 r., poz. 344), a w stosunku do Kupujących określonych w § 1 ust. 3 lit. a i b także ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (tekst jednolity: Dz. U. 2023 r., poz. 2759).

§ 2. Rejestracja konta

  1. Rejestracja w Sklepie umożliwia korzystanie z wszystkich funkcjonalności Sklepu (w tym z przeglądania historii zamówień, korzystania z rabatów dla posiadaczy Karnetów, zmianę danych z poziomu konta). Zarejestrowanie konta w Sklepie nie jest niezbędne do zamówienia towarów dostępnych w Sklepie, ale jest niezbędne do skorzystania z rabatów dla posiadaczy Karnetów.
  2. Kupujący jest zobowiązany podać w trakcie rejestracji informacje (w tym dane osobowe), zgodne z prawdą. Podanie prawdziwych informacji jest niezbędne do prawidłowego korzystania ze Sklepu z wykorzystaniem założonego konta.
  3. Rejestrując się w Sklepie, Kupujący wprowadza login w postaci adresu poczty elektronicznej (e-mail) oraz hasło, za pomocą których będzie się logował do konta w Sklepie.
  4. Kupujący odpowiada za bezpieczeństwo swojego hasła do konta w Sklepie i  obowiązuje się do nie udostępniania hasła osobom trzecim. Kupujący jest zobowiązany do wprowadzenia hasła każdorazowo przy logowaniu się do Sklepu.
  5. Rejestracja w Sklepie oraz utrzymywanie konta w Sklepie są nieodpłatne.
  6. Rejestracja następuje przez wypełnienie formularza rejestracyjnego znajdującego się na stronie Sklepu.
  7. Elementem procesu rejestracji jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i wyrażenie zgody na jego treść i obowiązywanie.
  8. Z chwilą skutecznego zarejestrowania konta w Sklepie, między Kupującym a Sprzedawcą zawarta zostaje na odległość, na czas nieokreślony, umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, polegająca na utrzymywaniu przez Sprzedawcę w Sklepie konta Kupującego, umożliwiającego mu zakup towarów dostępnych w Sklepie, a także umożliwiającego mu korzystanie z funkcjonalności określonych w ust. 1. Kupujący będący Konsumentem (określony w § 1 ust 3 lit a.) , a także kupujący będący Przedsiębiorcą – Konsumentem (określony w § 1 ust 3 lit b.) może od niej odstąpić stosownie do przepisów wskazanych w § 9 niniejszego Regulaminu. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  9. Każda ze stron umowy może wypowiedzieć umowę, o której mowa w punkcie 8 powyżej, bez wskazania przyczyn, z zachowaniem terminu miesięcznego.
  10. Rejestracja zostaje skutecznie dokonana, po kliknięciu przez Kupującego w link potwierdzający rejestrację, który wysłany jest do niego automatycznie na podany w formularzu rejestracyjnym adres poczty elektronicznej.

§ 3. Kupowanie towarów

  1. Złożenia zamówienia w Sklepie można dokonać z wykorzystaniem konta albo wybrać opcję zakupu bez rejestracji konta, przy czym kupujący zamawiający towary bez wykorzystania konta nie mogą skorzystać z rabatów dla posiadaczy Karnetów.
  2. W celu dokonania zakupów w Sklepie, niezbędne jest wejście na stronę www.u2.lkslodz.pl, z wykorzystaniem komputera lub urządzenia elektronicznego o parametrach spełniających wymogi określone w § 11 ust. 4.
  3. Na stronie internetowej Sklepu znajdują się wyszukiwarki umożliwiające wyszukanie poszczególnych towarów według ich kategorii.
  4. Po kliknięciu na zdjęcie przedstawiające wybrany towar lub dedykowany przycisk wyświetla się karta towaru, zawierająca następujące informacje:
    • a. nazwa i istotne cechy towaru (w tym, w przypadku odzieży rozmiar, kolor) oraz jego zdjęcie,
    • b. informacje o dostępności (możliwości zamówienia) towaru.
    • c. aktualna cena brutto. (W przypadku, kiedy przy towarze znajduje się informacja o obniżeniu ceny towaru, obok informacji o cenie obniżonej wskazana jest  informacja o najniższej cenie towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. W przypadku, kiedy towar jest oferowany do sprzedaży krócej, niż 30 dni, obok informacji o cenie obniżonej  wskazana jest także informacja o najniższej cenie tego towaru od dnia wprowadzenia obniżki).
    • d. w przypadku wybranych towarów, szczególnie koszulek, istnieje możliwość ich spersonalizowania zgodnie z funkcjonalnościami znajdującymi się przy tych towarach.
  5. Dla wybranych towarów może być przewidziany rabat dla Kupujących posiadających Karnet, w wysokości określonej każdorazowo w Sklepie. Cena z rabatem każdorazowo wskazana jest przy cenie towaru podanej w Sklepie.
  6. W celu zamówienia towaru należy użyć funkcjonalności „dodaj do koszyka” wybierając uprzednio ilość zamawianego towaru.
  7. Po skorzystaniu z funkcjonalności „dodaj do koszyka”, w celu sprawdzenia, co Kupujący zamawia, należy przejść do koszyka klikając ikonę koszyka znajdującą się w prawym górnym rogu ekranu. 
  8. W koszyku Kupującemu przedstawione są następujące informacje: nazwa, ilość, cena dodanych do koszyka towarów (przy czym ilość można zmieniać bezpośrednio w koszyku), możliwe sposoby dostawy i metody płatności. W koszyku może pojawić się również możliwość skorzystania z kodu rabatowego, jeżeli taki posiada Kupujący.
  9. W celu złożenia zamówienia, należy użyć przycisku „przejdź do płatności”.
  10. W kolejnym kroku należy wpisać do formularza dane niezbędne do realizacji zamówienia, w tym dane osobowe oznaczone jako obowiązkowe w postaci: imienia, nazwiska (opcjonalnie nazwy/firmy), danych adresowych i danych kontaktowych w postaci numeru telefonu i adresu poczty elektronicznej. Można też skorzystać z loginu i hasła w celu skorzystania z podanych wcześniej (podczas rejestracji konta) danych do złożenia zamówienia. Należy także wybrać sposób dostawy i sposób płatności, zaakceptować postanowienia Regulaminu, a następnie w celu złożenia zamówienia należy skorzystać z funkcjonalności „kupuję i płacę”, poprzez użycie odpowiedniego przycisku. Jeżeli kupujący chce otrzymać fakturę, powinien również podać numer NIP.
  11. Naciśnięcie przycisku „kupuję i płacę” stanowi wiążące oświadczenie woli zawarcia umowy sprzedaży, zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
  12. Po skutecznym złożeniu zamówienia na stronie Sklepu wyświetla się komunikat o złożeniu zamówienia, a na adres poczty elektronicznej podany przez Kupującego wysyłany jest list elektroniczny potwierdzający przyjęcie zamówienia oraz istotne elementy umowy w postaci:
    • – nazw katalogowych zamówionego towaru lub towarów,
    • – ilości
    • – cen,
    • – kosztów transportu,
    • – miejsca dostawy,
    • – sposobu płatności,
    • – treści niniejszego Regulaminu wraz z pouczeniem o możliwości odstąpienia od umowy oraz wzorem formularza odstąpienia dla Konsumentów i Konsumentów-Przedsiębiorców. 
  13. Umowa zawarta zostaje z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę (z chwilą wprowadzenia listu elektronicznego Sprzedawcy potwierdzającego zamówienie, o którym mowa w punkcie 12 powyżej do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, że Kupujący mógł się zapoznać z jego treścią), przy czym zamówienie zostaje zrealizowane pod warunkiem otrzymania przez Sprzedawcę płatności. 
  14. Przewidywany czas realizacji zamówienia podany jest na stronie internetowej Sklepu i zależy od chwili złożenia zamówienia, wyboru sposobu dostawy i sposobu płatności oraz miejsca dostawy. Rzeczywisty czas realizacji zamówienia wynosi maksymalnie do 30 dni roboczych, od dnia zawarcia umowy, w zależności od chwili złożenia zamówienia, wybranego sposobu dostawy i płatności oraz miejsca dostawy. Na czas, po jakim zamówione towary trafiają do Kupującego składa się czas realizacji zamówienia w tym czas, jaki jest potrzebny  na dostarczenie przesyłki pod wskazany przez Kupującego adres.

§ 4. Płatności

  1. Kupujący może dokonać płatności w jednej form wybranych w trakcie składania zamówienia.
  2. Płatności dokonywane być mogą za pośrednictwem serwisu płatności internetowych, z którego usług w danym momencie korzysta Sprzedawca, przy czym Sprzedawca uprawniony jest do zmiany lub dodania innych serwisów płatności internetowych.
  3. W ramach serwisu płatności internetowych dostępne są następujące metody płatności 
    • – przelew online,
    • – płatność BLIKiem,
    • – płatność kartą płatniczą.
      Aktualnie dostępne sposoby płatności wskazane są pod adresem: www.u2.lkslodz.pl/platności, a także w trakcie składania zamówienia.
  4. Po naciśnięciu przycisku „kupuję i płacę”, Kupujący jest automatycznie przekierowywany poza stronę internetową Sklepu, na stronę właściwego serwisu płatności internetowych, a następnie także na stronę właściwego banku. 
  5. W celu dokonania płatności Kupujący powinien wykonać czynności zgodnie ze wskazówkami serwisu płatności internetowych, w tym potwierdzić dokonanie płatności na stronach internetowych banku zgodnie z ustalonymi tam zasadami.
  6. Ze względu na sposób działania serwisów płatności internetowych, w przypadku niedokonania płatności z wykorzystaniem serwisu niezwłocznie, zamówienie złożone przez Kupującego może zostać anulowane. W razie niedokończenia przez Kupującego procesu płatności, złożone przez Kupującego zamówienie może zostać anulowanie zgodnie z postanowieniami § 3 ust. 13 zdanie ostatnie. W takim przypadku w celu zakupu towaru należy dokonać nowej transakcji.
  7. Rozliczenie płatności za zamówione towary dokonywane jest za pośrednictwem serwisu płatności internetowych.

§ 5. Transport – postanowienia dotyczące Kupujących będących Konsumentami i Przedsiębiorcami – Konsumentami (określonymi w § 1 ust 3 lit. a i b niniejszego regulaminu). 

  1. Sprzedawca nadaje przesyłkę z zamówionym towarem do Kupującego w terminie 7 dni roboczych następujących po dniu otrzymania przez Sprzedawcę informacji od podmiotu obsługującego system płatności o tym, że płatność została dokonana (W przypadku innych dostępnych metod płatności, niż realizowane z wykorzystaniem serwisu płatności internetowych, Sprzedawca nadaje przesyłkę z zamówionym towarem w terminie 7 dni roboczych po dniu uznania rachunku bankowego Sprzedawcy).
  2. Zamówiony towar dostarczany jest pod adres Kupującego wskazany podczas składania zamówienia (w tym do wybranego przez Kupującego punktu odbioru lub paczkomatu).
  3. Dostawa realizowana jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, krajów Unii Europejskiej, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii.
  4. Dostawa następuje wyłącznie w dni robocze.
  5. Sprzedawca dokonuje wysyłki za pośrednictwem przewoźnika (firmy kurierskiej) – przesyłką kurierską, przesyłką do punktu odbioru lub paczkomatu.
  6. Wraz z towarem Kupującemu dostarczany jest dowód sprzedaży towaru. Na życzenie Kupującego Sprzedawca doręcza Kupującemu fakturę.
  7. Możliwe jest osobiste odebranie zamówionego towaru w sklepie stacjonarnym znajdującym się na stadionie Łódzkiego Klubu Sportowego w Łodzi przy al. Unii Lubelskiej 2.
  8. Odbiór przesyłki należy potwierdzić podpisem na dokumentach przedłożonych przez kuriera (albo osobę wydającą przesyłkę) albo z wykorzystaniem funkcjonalności paczkomatu.
  9. Prosimy o sprawdzenie stanu przesyłki pod względem ubytków lub uszkodzeń przesyłki w momencie dokonywania odbioru przesyłki. Jeżeli to możliwe, prosimy także o sprawdzenie zawartości przesyłki pod względem ubytków lub uszkodzeń oraz zgodności ilości towarów z zamówieniem. Wszelkie zastrzeżenia odnośnie stanu przesyłki prosimy opisać w protokole lub na liście przewozowym w obecności kuriera, osoby wydającej przesyłkę lub z wykorzystaniem funkcjonalności paczkomatu. Sprawdzenie stanu przesyłki i spisanie protokołu pomoże ustalić ewentualną odpowiedzialność przewoźnika za stan przesyłki (choć nie jest warunkiem złożenia reklamacji).
  10. Jeżeli po odebraniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie niedające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, prosimy niezwłocznie, nie później, niż w ciągu 7 dni od przyjęcia przesyłki zgłosić reklamację. Reklamację można zgłosić zarówno do przewoźnika (firmy kurierskiej), jak i Sprzedawcy.
  11. Sprzedawca rozpatrując reklamację dotyczącą ubytków lub uszkodzeń w transporcie może poprosić Kupującego o załączenie zdjęć uszkodzonego towaru oraz innych informacji pozwalających rozpatrzyć reklamację. Współpraca Kupującego ze Sprzedawcą w kwestii zgłaszania i rozpatrywania reklamacji może pomóc w ustaleniu ewentualnej odpowiedzialności przewoźnika (firmy kurierskiej) za uszkodzenia towaru. Przesłanie zdjęć uszkodzonego towaru i innych informacji, o których mowa w niniejszym punkcie, nie stanowi warunku rozpatrzenia reklamacji.

§ 6.  Transport – postanowienia dotyczące Kupujących niebędących będących Konsumentami i Przedsiębiorcami- Konsumentami (określonymi w § 1 ust 3 lit. a i b niniejszego regulaminu).

  1. Sprzedawca nadaje przesyłkę z zamówionym towarem do Kupującego w terminie 7 dni roboczych następujących po dniu otrzymania przez Sprzedawcę informacji od podmiotu obsługującego system płatności o tym, że płatność została dokonana (W przypadku innych dostępnych metod płatności, niż realizowane z wykorzystaniem serwisu płatności internetowych, Sprzedawca nadaje przesyłkę z zamówionym towarem w terminie 7 dni roboczych po dniu uznania rachunku bankowego Sprzedawcy).
  2. Zamówiony towar dostarczany jest pod adres Kupującego wskazany podczas składania zamówienia (w tym do wybranego przez Kupującego punktu odbioru lub paczkomatu).
  3. Dostawa realizowana jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, krajów Unii Europejskiej, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii.
  4. Dostawa następuje wyłącznie w dni robocze.
  5. Sprzedawca dokonuje wysyłki za pośrednictwem przewoźnika (firmy kurierskiej) – przesyłką kurierską, przesyłką kurierską za pobraniem, przesyłką do punktu odbioru lub paczkomatu.
  6. Wraz z towarem Kupującemu dostarczany jest dowód sprzedaży towaru zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  7. Możliwe jest osobiste odebranie zamówionego towaru w sklepie stacjonarnym znajdującym się na stadionie Łódzkiego Klubu Sportowego w Łodzi przy al. Unii Lubelskiej 2.
  8. Sprzedawca od momentu wydania towaru przewoźnikowi nie ponosi odpowiedzialności za stan przesyłki i jej kompletność.
  9. Odbiór przesyłki Kupujący potwierdza podpisem na dokumentach przedłożonych przez kuriera, osobę wydającą przesyłkę,  potwierdzając tym samym prawidłowość wykonania usługi albo z wykorzystaniem funkcjonalności paczkomatu.
  10. Wszelkie zastrzeżenia odnośnie stanu przesyłki muszą być opisane w protokole lub na liście przewozowym w obecności kuriera, osoby wydającej przesyłkę albo z wykorzystaniem funkcjonalności paczkomatu.
  11. Odbierając przesyłkę, w tym w obecności kuriera lub osoby wydającej przesyłkę należy sprawdzić stan przesyłki pod względem ubytków lub uszkodzeń przesyłki i jej zgodność z zamówionymi towarami.
  12. Dokładnego sprawdzenia zawartości przesyłki i wnętrza opakowań Kupujący zobowiązany jest dokonać w ciągu 48 godzin od otrzymania przesyłki. W przypadku zauważenia braków lub uszkodzeń w towarze po odjeździe kuriera lub listonosza należy natychmiast zadzwonić pod numer podany na liście przewozowym i zażądać przyjazdu kuriera w celu spisania protokołu.
  13. Jeżeli zawartość przesyłki po dokładnym sprawdzeniu budzi zastrzeżenia, Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie, nie później, niż w ciągu 3 dni od przyjęcia przesyłki, zgłosić reklamację.
  14.  Nie zachowanie postanowień Regulaminu powoduje utratę przez Kupującego wszelkich roszczeń dotyczących przesyłki lub zawartego w niej towaru w zakresie wad lub nieprawidłowości, jakie Kupujący mógł wykryć przyjmując i sprawdzając przesyłkę w sposób określony w niniejszym Regulaminie, z tytułu utraty, ubytku lub uszkodzenia przesyłki.
  15. Sprzedawca rozpatrując reklamację dotyczącą utraty, uszkodzeń, ubytku lub pomyłek w dostawie może zażądać od Kupującego załączenia zdjęć uszkodzonego towaru oraz innych informacji pozwalających rozpatrzyć zgłoszenie reklamacyjne.
  16. Brak współpracy Kupującego ze Sprzedawcą w zakresie wskazanym wyżej uważa się za rezygnację z roszczeń reklamacyjnych.
  17. W przypadku odbioru osobistego, Kupujący zobowiązany jest sprawdzić odbierany towar pod względem ilościowym i jakościowym w momencie wydawania towaru. Brak jakichkolwiek zastrzeżeń ilościowych i jakościowych do odbieranych osobiście towarów w momencie wydawania powoduje utratę przez Kupującego wszelkich roszczeń z tytułu utraty, uszkodzeń, ubytku towaru w zakresie nieprawidłowości jakie Kupujący mógł wykryć przyjmując i badając towar.
  18. W przypadku odbioru towaru przez Kupującego we własnym zakresie Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe od chwili osobistego odebrania towaru przez Kupującego.

§ 7.  Odpowiedzialność Sprzedawcy za brak zgodności towaru z umową (postanowienia tego paragrafu dotyczą wyłącznie Kupujących będących Konsumentami i Przedsiębiorcami – Konsumentami (określonymi w § 1 ust 3 lit. a i b niniejszego regulaminu, zwanymi w niniejszym paragrafie ogólnie konsumentami).

  1. Sprzedawca ponosi wobec konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
  2. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
    • 1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
    • 2) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
  3. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
    • 1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
    • 2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
      • a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
      • b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
      • c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
    • 3) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
    • 4) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
  4. Sprzedawca nie sprzedaje towarów z elementami cyfrowymi.
  5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 3 powyżej, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
  6. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli:
    • 1) zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
    • 2) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę.
  7. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  8. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  9. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  10. Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od konsumenta towar na swój koszt. Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  11. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
  12. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    • 1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową,
    • 2) Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z ust. 8 i 9 powyżej;
    • 3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
    • 4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 7 powyżej;
    • 5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
  13. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową. Sprzedawca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
  14. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
  15. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
  16. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
  17. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  18. Reklamacje związane z towarem lub wykonaniem umowy powinny być zgłaszane na piśmie (na adres: Ł.K.S. Łódź S.A.  94-020 Łódź, ul. Unii Lubelskiej 2 z dopiskiem „reklamacja sklep internetowy”) lub listem elektronicznym na adres: sklep@lkslodz.pl. Sklep nie ogranicza sposobów składania reklamacji, co oznacza, że mogą być one składane również za pomocą innych środków komunikacji, np. telefonu albo osobiście.
  19. Zgłoszenie reklamacyjne na podstawie przepisów o zgodności towaru z umową powinno zawierać imię, nazwisko, adres Kupującego, numer telefonu kontaktowego, wskazanie reklamowanego towaru, udokumentowanie, że towar został zakupiony w Sklepie (np. poprzez podanie numeru rachunku lub faktury, kopii rachunku lub faktury wraz ze wskazaniem, której pozycji reklamacja dotyczy) oraz wskazanie przyczyny reklamacji.
  20. Sposób rozpatrywania reklamacji: W przypadku reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową Sprzedawca prosi o przesłanie reklamowanego towaru na wskazany adres w celu dokonania oględzin.
  21. W przypadku reklamacji towaru z tytułu niezgodności towaru z umową Sprzedawca ustosunkuje się do niej w terminie 14 dni, od daty jej otrzymania.
  22. Wybrane towary objęte są gwarancją. Treść gwarancji (dla towarów, które są nią objęte) obejmuje w szczególności obowiązki gwaranta i czas trwania gwarancji; dostępna jest na stronie www.u2.lkslodz.pl i dołączana jest do każdej faktury lub paragonu.
  23. Reklamacje na podstawie gwarancji powinny być zgłaszane i będą rozpatrywane zgodnie z postanowieniami zawartymi w treści gwarancji.
  24. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów konsumenckich. Może skorzystać w szczególności z procedur mediacyjnych zapewnionych przez Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej lub stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej. Zasady dostępu do tych procedur znajdują się na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Podmiotem właściwym dla Sprzedawcy jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Łodzi, ul. Gdańska 38, 90-730 Łódź, www.wiih.lodz.pl
  25. Po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego Konsument może również skorzystać z możliwości pozasądowego rozpatrywana sporów drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy internetowej ODR, która umożliwia  dochodzenie roszczeń konsumentów. Platforma ODR dostępna jest  pod adresem: http://ec.europa.eu/odr.

§ 8 Reklamacje – postanowienia dotyczące Kupujących niebędących będących Konsumentami i  Przedsiębiorcami – Konsumentami (określonymi w § 1 ust 3 lit. a i b niniejszego regulaminu)

  1. Kupujący ma prawo reklamacji towaru.
  2. Wybrane towary objęte są gwarancją. Treść gwarancji (dla towarów, które są nią objęte) obejmuje w szczególności obowiązki gwaranta i czas trwania gwarancji; dostępna jest na stronie www.u2.lkslodz.pl i dołączana jest do każdej faktury lub paragonu.
  3. Kupujący ma także prawo do zgłaszania reklamacji dotyczącej funkcjonowania Sklepu.
  4. Reklamacje towarów na podstawie rękojmi oraz reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu powinny być zgłaszane na piśmie (na adres: Ł.K.S. Łódź S.A.  94-020 Łódź, ul. Unii Lubelskiej 2 z dopiskiem „reklamacja sklep internetowy”) lub listem elektronicznym na adres: sklep@lkslodz.pl.
  5. Zgłoszenie reklamacyjne na podstawie rękojmi powinno zawierać imię, nazwisko, adres Kupującego, numer telefonu kontaktowego, wskazanie reklamowanego towaru, udokumentowanie, że towar został zakupiony w Sklepie (np. poprzez podanie numeru rachunku lub faktury, kopii rachunku lub faktury wraz ze wskazaniem, której pozycji reklamacja dotyczy) oraz wskazanie przyczyny reklamacji.
  6. Sposób rozpatrywania reklamacji: W przypadku reklamacji z tytułu rękojmi dotyczących wad towarów Sprzedawca prosi o przesłanie reklamowanego towaru na wskazany adres w celu dokonania oględzin.
  7. W przypadku reklamacji dotyczących uszkodzeń w transporcie znajduje zastosowanie procedura określona w § 6.
  8. Kupujący, który złożył reklamację na piśmie, powiadomiony zostanie o wyniku jej rozpatrzenia na piśmie, a Kupujący, który złożył reklamację listem elektronicznym, powiadomiony zostanie listem elektronicznym.
  9. Reklamacje na podstawie gwarancji powinny być zgłaszane i będą rozpatrywane zgodnie z postanowieniami zawartymi w treści gwarancji.
  10. Wszelkie spory związane z wykonywaniem umów zawartych z wykorzystaniem niniejszego Regulaminu rozpatrywane będą przez sądy powszechne właściwe dla siedziby Sprzedawcy. 

§ 9. Odstąpienie od umowy (postanowienia tego paragrafu dotyczą wyłącznie Kupujących będących Konsumentami i  Przedsiębiorcami – Konsumentami (określonymi w § 1 ust 3 lit. a i b niniejszego regulaminu, zwanymi w niniejszym paragrafie również ogólnie konsumentami)

  1. Kupujący będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą – Konsumentem, który zawarł umowę na odległość z wykorzystaniem Sklepu ma prawo odstąpić od umowy, w terminie 14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy zakupu towaru wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez konsumenta weszła w posiadanie towaru. W przypadku odstąpienia od umowy o rejestrację konta w Sklepie, termin do odstąpienia od tej umowy wynosi 14 dni od założenia konta.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, konsument musi poinformować Sprzedawcę (Ł.K.S. Łódź S.A.  94-020 Łódź, ul. Unii Lubelskiej 2, adres e-mail: sklep@lkslodz.pl) o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą  lub pocztą elektroniczną).
  4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy znajdującego się w załączniku do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. Skutki odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybrania przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  7. Towar należy odesłać lub przekazać niezwłocznie, a w każdym razie nie później, niż 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli towar zostanie odesłany przed upływem 14 dni. Towar powinien być kompletny tj. wraz z pełnym wyposażeniem i akcesoriami stanowiącymi jego integralną część w należyty sposób zapakowany i zabezpieczony przed uszkodzeniem (na przykład w sposób zbliżony do tego, w jaki towar był opakowany w trakcie transportu do konsumenta) i w miarę możliwości zapakowany w oryginalne opakowanie. Towar należy przekazać lub odesłać do Sprzedawcy na adres Ł.K.S. Łódź S.A.  94-020 Łódź, ul. Unii Lubelskiej 2, z dopiskiem U2 ŁKS Sklep.
  8. Konsument będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę zbliżoną do kosztów wysyłki towaru do konsumenta oraz jej opakowania.
  9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób inny, niż było to konieczne dla stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności towaru.
  10. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów:
    • a. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;
    • b. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. koszulka lub inny towar wykonany, oznaczony, zadrukowany specjalnie dla konsumenta (spersonalizowany);
    • c. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami.

§ 10. Ochrona danych osobowych

  1. Dane osobowe Kupujących przetwarzane są zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej RODO.
  2. Administratorem danych osobowych Kupujących jest Sprzedawca – Ł.K.S Łódź S.A. z siedzibą w Łodzi, al. Unii Lubelskiej 2, 94-020, nr KRS 0000787436, NIP 7272837052, REGON 383429284, dane kontaktowe: email: sklep@lkslodz.pl, numer telefonu: (42) 661 19 08;
  3. Administrator podejmuje czynności  zabezpieczające, w celu zapewnienia bezpieczeństwa, w tym poufności i integralności danych osobowych. Dane osobowe przetwarzane są z zastosowaniem wymaganych środków technicznych i organizacyjnych, zapewniających ich ochronę. Chronione są w szczególności przed zniszczeniem, utraceniem, zmodyfikowaniem, nieuprawnionym ujawnieniem lub nieuprawnionym dostępem. 
  4. Dane osobowe przetwarzane są w celach:
    • a)  założenia i utrzymywania konta w przypadku Kupujących, którzy założą konto (imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu), a w przypadku Kupujących, posiadających konto w Sklepie i posiadających Karnet, chcących skorzystać z rabatów dla posiadaczy Karnetów, również nr PESEL wyłącznie do weryfikacji posiadacza Karnetu. 
    • b) składania, przyjmowania i wykonywania zamówień, umożliwienia prawidłowego korzystania z funkcjonalności Sklepu, w tym kontaktu z Kupującymi (imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, adres dostawy, numer rachunku bankowego),
    • c) rozpatrywania reklamacji (imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, adres dostawy, numer rachunku bankowego, informacje dotyczące dokonanej transakcji),
    • d) prowadzenia marketingu własnych produktów i usług Sprzedawcy (imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, adres dostawy, informacje dotyczące dokonanej transakcji),
    • e) ustalenia i dochodzenia roszczeń, a także obrony przed roszczeniami Kupujących (imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, adres dostawy, informacje dotyczące dokonanej transakcji),
    • f) realizacji obowiązków prawnych Sprzedawcy (imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, adres dostawy, informacje dotyczące dokonanej transakcji),
  5. Podstawami prawnymi przetwarzania danych osobowych są:
    • a) art. 6 ust. 1 lit. b RODO  – w zakresie wykonywania umowy zawartej z Kupującymi, polegającej na utrzymywaniu konta oraz sprzedaży towarów,
    • b) art. 6 ust. 1 lit. c RODO  – w zakresie realizacji obowiązków prawnych Sprzedawcy, wynikających z zawartych i wykonywanych umów z Kupującymi,  tym obowiązków podatkowych,
    • c) art. 6 ust. 1 lit. a RODO – w zakresie celów, na które Kupujący wyrazi zgodę, na przykład na wysyłanie newslettera lub innych niezamówionych informacji handlowych. (W przypadku przetwarzana danych osobowych na podstawie zgody Kupującemu przysługuje prawo do wycofania zgody w każdej chwili, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.)
    • d) art. 6 ust. 1 lit. f RODO – w zakresie niezbędnym do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Sprzedawcę lub inne podmioty (w tym analizy historii zakupów, badania satysfakcji, analizy aktywności Kupujących, dopasowania oferty Sprzedającego dla potrzeb Kupujących, korespondencji z Kupującymi  związanej z korzystaniem ze Sklepu).  
  6. Odbiorcami danych osobowych mogą być:
    • a) podmioty świadczące usługi informatyczne dla Sprzedawcy, w tym w zakresie utrzymania Sklepu,
    • b) podmioty zapewniające system płatności Sklepu,
    • c) podmioty świadczące usługi z zakresu dostawy towarów,
    • d) podmioty świadczące usługi doradcze, księgowe, prawne.
    • e) w przypadkach wynikających z przepisów prawa lub w celu dochodzenia praw lub obrony przed dochodzeniem roszczeń przez Kupujących – organy władzy publicznej, sądy.
  7. Sprzedawca nie zamierza przekazywać  danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  8. Dane osobowe będą przechowywane:
    • a) przez czas utrzymywania konta w Sklepie, a także przez czas niezbędny do realizacji danego zamówienia i wynikających z jego wykonania kontaktów np. dotyczących reklamacji.
    • b) przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do Sprzedającego z tytułu zawartych  umów (aktualnie ogólny okres przedawnienia roszczeń wynosi 6 lat, a w przypadku roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej 3 lata), a także przez okres trwania ewentualnych postępowań z tego tytułu,
    • c) przez czas wynikający z przepisów prawa w zakresie przetwarzania danych osobowych dla celów wynikających z przepisów prawa (w celach podatkowych dane będą przechowywane przez okres 5 lat od końca roku, w którym zapłacony został podatek od danej transakcji),
    • d) do czasu wniesienia i rozpatrzenia umotywowanego sprzeciwu, w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionych interesów Sprzedającego, chyba że Sprzedający będzie w stanie wykazać, że w stosunku do danych osobowych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec interesów, praw i wolności Kupującego lub dane osobowe będą niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.         
  9. Kupującym przysługuje prawo do: 
    • a) dostępu do treści swoich danych (oraz prawo do otrzymania ich kopii) 
    • b) sprostowania nieprawidłowych danych osobowych,
    • c)  usunięcia, danych osobowych jeżeli:
      • – dane osobowe nie są już potrzebne do celów, do jakich zostały zebrane,
      • – Kupujący wniósł skutecznie sprzeciw wobec przetwarzana danych osobowych,
      • – dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
      • – dane osobowe należy usunąć w celu wywiązania się z obowiązku prawnego,
      • – cofnięta została zgoda na przetwarzanie danych osobowych, w przypadkach, w których dane osobowe były przetwarzane wyłącznie na podstawie zgody,
        (Jednak Sprzedawca nie jest zobowiązany do usunięcia danych osobowych jeżeli dane niezbędne są do ustalenia lub dochodzenia albo obrony przed roszczeniami).
    • d)  ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli Kupujący kwestionuje prawidłowość przetwarzania danych osobowych, w ocenie Kupującego przetwarzanie danych osobowych jest niezgodne z prawem albo Sprzedającemu dane osobowe nie są już niezbędne do realizacji celów przetwarzania danych osobowych, Kupujący wniósł sprzeciw w stosunku do przetwarzania jego danych osobowych i żąda ograniczenia ich przetwarzania do czasu rozpatrzenia przez Sprzedającego sprzeciwu.
    • e)  prawo do przenoszenia danych, to jest otrzymania swoich danych osobowych w ustrukturyzowanym zbiorze, w powszechnie akceptowanym formacie nadającym się do odczytu (np. pdf), wyłącznie w  stosunku do danych przetwarzanych na podstawie zgody lub w celu wykonywania zawartej umowy, jeżeli przewarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany,
    • f)  prawo wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu w stosunku do przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego, ale tylko w stosunku do danych, które przetwarzane są przez Sprzedawcę na podstawie uzasadnionego interesu Sprzedawcy. W sprzeciwie należy wskazać szczególną sytuację uzasadniającą zaprzestanie przetwarzania danych osobowych. Jeżeli Sprzedawca wykażę istnienie ważnych  uzasadnionych prawnie podstaw do przetwarzania danych osobowych, nadrzędnych wobec interesów, wolności i praw Kupującego, który wniósł sprzeciw, nie jest zobowiązany  do zaprzestania przetwarzania danych osobowych. W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na potrzeby marketingu bezpośredniego i Kupujący wniósł sprzeciw wobec takiego przetwarzania danych osobowych,  Sprzedawca zaprzestanie takiego przetwarzania danych osobowych, a Kupujący nie musi wykazywać przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją.
  10. Kupującym przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uważają że przetwarzanie danych osobowych jest niezgodne z przepisami.
  11. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z funkcjonalności Sklepu, założenia konta lub zamawiania i odbierania zamówionych towarów, skorzystania z rabatów dla posiadaczy Karnetów.
  12. Sprzedawca nie profiluje danych osobowych.

§ 11. Postanowienia końcowe

  1. W celu złożenia zamówienia w Sklepie niezbędne jest wyrażenie zgody na obowiązywanie postanowień niniejszego Regulaminu.
  2. Zakazane jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym z wykorzystaniem Sklepu. Zakazane jest również podejmowanie działań, których celem lub skutkiem może być nieuprawnione wpływanie na działanie Sklepu i jakakolwiek ingerencja w Sklep, w szczególności powodująca jakiekolwiek zakłócenie działalności Sklepu. Zakazane jest zamieszczanie treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd. 
  3. W przypadku, w którym sposób spersonalizowania towaru, o którym mowa w § 3 ust 4 lit. d będzie niezgodny z prawem, na przykład obraźliwy, wulgarny, rasistowski, naruszający dobra osobiste Sprzedawcy lub innych osób, Sprzedawca może odmówić personalizacji.
  4. Sprzedawca dokłada wszelkiej staranności aby wygląd towaru zaprezentowanego na stronie Sklepu nie odbiegał od jego rzeczywistego wyglądu. W celu prawidłowego korzystania ze Sklepu i wszystkich jego funkcjonalności niezbędne jest używanie komputera, tabletu, smartfona lub innego podobnego urządzenia wyposażonego w przeglądarkę internetową, z dostępem do Internetu. Przeglądarka internetowa musi mieć włączoną obsługę ciasteczek (cookies) oraz posiadać oprogramowanie JavaScript.
    Ponadto do zarejestrowania konta w Sklepie, jak również do prawidłowego zamówienia towaru niezbędne jest posiadanie konta poczty elektronicznej e-mail.
    Dla zapewnienia prawidłowego odwzorowania towarów dostępnych w Sklepie, na monitorze urządzenia, za pomocą którego Kupujący korzysta ze Sklepu, niezbędne jest skalibrowanie monitora tego urządzenia zgodnie z instrukcją obsługi monitora. Indywidualne ustawienia urządzenia mogą wpływać na wygląd towaru na monitorze urządzenia w stosunku do rzeczywistego wyglądu towaru, np. w zakresie koloru lub proporcji.
  5. Nazwa Sklepu, jego znak graficzny i wszelkie znaki słowno-graficzne zamieszczone na stronie www.u2.lkslodz.pl są chronione na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2022 r. poz. 2509) lub są zarejestrowanymi znakami towarowymi i jako takie podlegają ochronie prawnej na podstawie ustawy z dnia 30 czerwca 2000 roku „Prawo własności przemysłowej” (tekst jednolity: Dz. U. 2021 r. poz. 324). Dotyczy to także znaków graficznych należących do banków, producentów oferowanych w Sklepie towarów lub innych przedsiębiorców.
  6. Korzystanie z Internetu wiąże się z zagrożeniami bezpieczeństwa, w szczególności w postaci ingerencji osób trzecich, w tym ingerencji w transmisję informacji za pomocą sieci, szkodliwego oprogramowania typu malware, spyware, robaki internetowe (worm), wirusy, czy łamania haseł. Sprzedawca dokłada należytej staranności w celu prawidłowego zabezpieczenia działania Sklepu.
  7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu. Zmiany regulaminu wchodzą w życie po upływie 14 dni od ich udostępnienia. Do zamówień złożonych przed wejściem zmiany w życie zastosowanie mają przepisy poprzedniego regulaminu.
  8. Jeżeli Kupujący nie zgadza się na nowe brzmienie Regulaminu, może we wskazanym w punkcie poprzedzającym terminie wypowiedzieć umowę o utrzymywanie konta w formie pisemnej lub elektronicznej (listem elektronicznym wysłanym na adres: sklep@lkslodz.pl lub z wykorzystaniem funkcjonalności konta). Upływ terminu wypowiedzenia skutkuje rozwiązaniem umowy o utrzymywanie konta w Sklepie i brakiem możliwości korzystania z konta. Niewypowiedzenie umowy w terminie wskazanym w punkcie 6 powyżej oznacza zgodę Kupującego na zmianę Regulaminu.
  9. Do umowy sprzedaży towaru zastosowanie ma Regulamin obowiązujący w chwili zawarcia umowy.
  10. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 21 sierpnia 2024r.

 

Załącznik nr 1

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

– Adresat: Ł.K.S. Łódź S.A.  94-020 Łódź, ul. Unii Lubelskiej 2, adres e-mail: sklep@lkslodz.pl

– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów/umowy o rejestrację konta w Sklepie(*):

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Data zarejestrowania konta/odbioru towaru (*): ………………………………………………………………

Imię i nazwisko …………………………………………………………………………………………..

Adres …………………………………………………………………………………………………………

Podpis (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)   

………………………………………….

Data …………………………………….

(*) Niepotrzebne skreślić.